Want to share this Foto on another web-site or blog?

Paste one of the following lines in to your site, blog or profile page..

Script:

HTML (for myspace, bebo etc):

BBCode (for message boards/forums):
[ View the Fotopage entry | View the complete Fotopage ]


Bapak muscovy
Mail this Foto to a friend
Search BoardTracker for..
Bapak muscovy



Next >
[ View the Fotopage entry | View the complete Fotopage ]


Wednesday, 6-Aug-2008 12:00
Itik oh itik lagi
Sejak memelihara itik ni ...hampir setiap petang balik jer dari kerja..ayah akan ke reban...macam-macam proses pembaik pulihan :wtf_beard: , menaik taraf dan menanam pelbagai pokok buahan di sekitar reban dan macam-macam kerja lagi ayah lakukan sendiri :-S ...mama ngan Arsyad selalu datang pun tolong tengok jer...he he... :-D .. ayah buatkan rakit utk itik..tapi Iera ngan Arsyad pulak sebok naik...

Setiap pagi lepas anak-anak ke sekolah menjadi rutin hidup mama memberi makan itik2 ni...anak murid baru mama sejak pencen cekgu.. :-D seronok tengok diorang ni sentiasa berebut makan..apa saja yg dibagi... :-P makanan rujinya dedak dan hampas kelapa... sesekali bagi perut ikan yg dikutip dari penjual ikan di mana-mana pasar yg dikunjungi...

Paling itik ni suka...kerang rebus... tak menang tangan mengupasnya...berkerumun diorang makan kerang rebus..kalau sebelum ni takut bila kita datang dekat, kerang rebus punya pasal diorang sanggup makan di tangan kita... :-> ...tapi tak larat bagi selalu ..kerang mahal... 0)

Yang pelik tu itik telur yg dah umur lebih 2 bln tapi takutkan ducklings yg tak sampai sebulan nih...heran... :you_crazy:


Yess... alhamdulillah semalam 17 Ogos ada itik yg dah mula bertelur, jumpa atas tanah jer.. harini ada lagi sebiji..tak tahu itik yg mana yg dah bertelur tu...


© Pidgin Technologies Ltd. 2016