Want to share this Foto on another web-site or blog?

Paste one of the following lines in to your site, blog or profile page..

Script:

HTML (for myspace, bebo etc):

BBCode (for message boards/forums):
[ View the Fotopage entry | View the complete Fotopage ]


Proses pembuatan....
Mail this Foto to a friend
Search BoardTracker for..
Proses pembuatan



Next >
[ View the Fotopage entry | View the complete Fotopage ]


Sunday, 31-Aug-2008 04:20
SELAMAT BERCUTI SEMPENA MERDEKA...
Kebetulan pulak pada tahun ini sambutan merdeka jatuh pada hari ahad... sehari sebelum ramadhan....elok juga, boleh la malam ni beramai2 ke surau solat tarawih dengan anak2...
:wave:
Abang Asyraf tak dapat balik, sbb dia ada program kat kampus... menyambut puasa sesorang la dia... roomate dia semua balik, tinggal ler dia sorang...first time sambut puasa di perantauan... :-D

Malam merdeka disambut seperti biasa...langsung tekde kelainan... lepas jer 12 mlm, dok la bersidai kat coridor atas tengok bunga api dari PKNS... nampak jelas...sbb rumah kita cam atas bukit sket...bunga api dr Putra Jaya pun boleh nampak... ada satu lagi bunga api nampak dari tingkap bilik mama...tak tau dari mana....

:horay: :bounce: SELAMAT MERDEKA KE 51 MALAYSIA.... :ty_ty: MERDEKA KAH KITA???? :bad_idea:

Ingat lagi pengalaman merdeka tahun 2004... kami sekeluarga pergi ke Putra Jaya konon nak menyaksikan bunga api...sampai jer kat depan bangunan kerajaan...jalan jem giler...langsung tak bergerak...jam hampir 12 mlm... semua orang pakat keluar kereta...dan menyaksikan bunga api dari situ jer....nak datang makan masa dekat 1 jam...tengok bunga api tak sampai 10 minit... :lol_up: tak berbaloi langsung.... tobat dah nak datang lagi.....

Lepas tu bila nak balik jem lagi...kul 1.30 pg baru sampai rumah....shhh..ada orang kan...masa bunga api belum start tu...dah tak tahan nak terkencing masa tu...kencing jer celah kepungan abang2 dan mama... :group_hug: kat tepi pokok bunga kertas yang memagari jalan...hi hi... :-D saper lah tu yea....


Malam ni kita mula bangun sahur...kena la prepare makanan sahur pulak..alaa simple2 jer...ada nasi ada lauk dan kuah cukup... diorang ni lagi suka kalau makan nasi lemak ke nasi goreng... seperti biasa masalah utama menggerak yg dua orang ni bangun sahur... nampak gaya sebulan puasa ni kena tidur kat ruang tamu lah diorang ni...senang sket.... :-D

Ehh... malam ni juga kita kena mulai pasang niat..jangan lupa tu...

Jom kita nak kongsi je, mane tau ada yang terlupa niat puasa. Ye la, puasa pun setahun sekali…

Niat puasa ramadhan :





nawaitu souma godhin ‘an adaa i, fardhi syahri ramadhaana haadzihis sanati lillahi ta’aalaa

"Sahaja aku berpuasa, pada esok hari dalam bulan ramadhan kerana Allah Taala...


Niat berbuka puasa :

allahumma laka somtu wa bika aamantu wa ‘alaa rizqika afthartu birahmatika ya arhamarrohimin



Maksudnya: “Ya Allah bagi Engkau aku berpuasa dan dengan Engkau beriman aku dengan rezeki Engkau aku berbuka dengan rahmat Engkau wahai yang Maha Pengasih dan Penyayang”.


Sejak seminggu ni kita memang dah terasa bahang bulan ramadhan... tu lar rasa kurang berselera nak makan...lebih lagi dalam bulan rejab dan syaaban kita pun dah melatih diri berpuasa sunat isnin khamis..ada yang puasa ganti...semoga puasa kita tahun lepas diterima dan dah sempat diganti......

Tu lar kadang cam malas jer nak masak dan nak makan tengahari.. hari ni pun masak nasi goreng untuk breakfast boleh terlajak ke dinner ada lagi...tak basi pulak...mama pulak terpaksa memenuhi selera si kecik ni...bangun pagi dah mengidam pasta lah lasagna lah...ada jer idea dia...mama pun nak bodek dia sbb harini last boleh makan siang2...masak lah lasagna.... dengar jer bunyi kedenting oven tu...dia dah melompat terus mandi...sbb kalau tak mandi..tak dapat makan nanti...tu lah dia ...dah pukul 12.tghari tak mandi pagi lagi... :-( tak terkata apa...

Belah petang menyelongkar setor bawah tangga... membuang buku dan barang lama yg kebanyakanya sebenarnya sampah... bagi clear sikit... boleh la masuk kotak tshirt dan intra... naik penuh anak tangga dengan kotak tshirt dan intra.... tu lah dia sejak memandai bisnez ni rumah dah rasa sempit la pulak.... $-) ...



© Pidgin Technologies Ltd. 2016